jueves, 30 de enero de 2014

Chinese Zodiac


This week we've started the unit of "at the farm". We studied all the animals that live in a farm "sheep, dog, cow, lizard, frog, etc". Tomorrow, on 31th of January, will take place the Chinese New Year, for this reason, the students will learn all the Chinese Zodiac Animals and what animal is related to their year.

"Aquesta setmana hem començat el tema de "a la granja". Hem estudiat tot els animals que viuen a la granja "ovella, gos, vaca, llangardaix, granota, etc". Demà, el dia 31 de Gener, es celebrarà el Nou Any Xinès, per aquesta raó, els estudiants aprendran tot els animals del Zodíac Xinès i quin animal està relacionat amb el seu any".

They are going to study the animals through some games and, then, the English teacher is going to explain them this celebration in China and their Chinese Zodiac Animal, which is a dog.

"Ells estudiaran els animals mitjançant jocs i, després, la mestra d'anglès els explicarà aquesta celebració a Xina i el seu animal del Zodíac Xinès, el qual és el gos".


After listening to the story, they will have to create a craft: a wonderful mask of a dog. Keep an eye on the mask, they will have to colour it! 

"Després d'escoltar la història, els nens crearan una manualitat: una meravellosa màscara d'un gos. Feu-li un cop d'ull a la màscara, ells l'hauran de pintar!".


viernes, 24 de enero de 2014

Trivial pursuit

The last day the students were playing at the game of "trivial pursuit". They were practising all the vocabulary and the important things they learnt during the unit of "Olympic Games". Keep an eye on the die, the board game and the question flashcards. 

"L'últim dia els estudiants van estar jugant al joc del trivial. Ells van estar practicant tot el vocabulari i les coses importants que van aprendre durant la unitat dels Jocs Olímpics. Fes-li un cop d'ull al dau, tauler i les cartes de les preguntes".




martes, 21 de enero de 2014

The sports

Hello my little students!


In these days we've been practising all the vocabulary related to the sports "basketball, tennis, swimming, skating and football". Moreover, they've been journalists; they had to pass to the other classes asking some questions about the sports: "Do you like football, tennis, basketball, swimming or skating?" "I like football". 

"En aquests dies hem estat practicant tot el vocabulari relacionat amb els esports (bàsquet, tennis, nedar, patinar i fútbol). A més a més, ells han sigut periodistes; han hagut de passar per les altres classes preguntant algunes preguntes sobre els esports: T'agrada el fútbol, tennis, bàsquet, nedar o patinar? M'agrada el fútbol".



With the answers of their classmates, they filled the gaps of this fantastic statistical table. We learnt that everybody prefers football rather than other sports! 

"Amb les respostes dels seus companys/es, van omplir els espais d'aquesta fantàstica taula estadística. Hem après que tothom prefereix el fútbol en comptes d'altres esports!". 

miércoles, 8 de enero de 2014

The first day of the year


Today and tomorrow are the first days of the year in the English classes and we have to start with the routine another time! 

"Avui i demà són els primers dies de l'any a les classes d'anglès i hem de començar amb la rutina un altre cop!"

In these two days we're going to correct the homework and we're going to talk in English about the toys they received during their Christmas holidays. They also are going to play some games to review all the vocabulary they learned in the last term, in order to start the new unit with all the vocabulary and grammar.

"En aquests dos dies corregirem els deures i parlarem de les joguines que han rebut durant les seves vacances de Nadal. Ells també jugaran a alguns jocs per repassar tot el vocabulari que van aprendre al trimestre passat, per tal de començar la nova unitat amb el vocabulari i gramàtica."

The new unit is called "The Olympic Games". We're going to learn some vocabulary of five sports in the Olympic Games "Skating, Football, Basketball, Tennis and Swimming" and we're going to put into practice some grammar sentences like "What sport do you play in your free time?", "What is your favourite sport?", "Which sport do you prefer Skating or Football?, and so on. Let's see what the children know about this topic with this fantastic cardboard with the slogan of the Olympic Games!!

"La nova unitat s'anomena (Els Jocs Olímpics). Nosaltres aprendrem vocabulari sobre cinc esports de les Olimpíades (patinatge, fútbol, basket, tennis i natació) i posarem en pràctica noves estructures gramaticals com (Quin esport jugues al teu temps lliure?), (Quin és el teu esport preferit?), (Quin esport prefereixes patinatge o football?), etc. Anem a veure què saben els nens sobre aquest tòpic amb aquesta fantàstica cartolina amb l'eslògan dels Jocs Olímpics."