domingo, 20 de octubre de 2013

The magic stones (1)

FIRST CONTACT WITH THE MAGIC STONES


Hello everybody,

These two weeks we learned a lot in the English classes. Children were so interested in the magic stones that they wanted to learn English. 

"Aquestes dues setmanes hem après molt a les classes d'anglès. Els nens estaven tan interessats amb les pedres màgiques que volien aprendre anglès".

They received a letter from the crewman, who told them their mission: to learn the vocabulary related with the school material. First of all, to get this aim, they had to write in the blackboard all the school material they had in the English classes, for example, pencil, pencil case, pencil sharpener, cupboard, chair, table, rubber, folder, paper, book, pen, computer, and so on. 

"Ells van rebre una carta del tripulant, qui els va explicar la seva missió: aprendre tot el vocabulari relacionat amb el material escolar. Primer de tot, per aconseguir aquest objectiu, ells havien d'escriure a la pissarra tot el material escolar que tenien a la classe, per exemple, llapis, estoig, maquineta, armari, cadira, taula, goma, carpeta, paper, llibre, bolígraf, ordinador, i així successivament".

When they noticed about the school material they had in the class, they did a lot of activities to learn the vocabulary. Later, one day, the crewman asked them where he could hide the magic stones. In order to get this mission, he gave them a secret message, and the children had to find out the meaning.

"Quan ells es van assabentar del material escolar que tenien a la classe, ells van fer moltes activitats per aprendre el vocabulari. Després, un dia, el tripulant els va preguntar on podia amagar les pedres màgiques. Per aconseguir aquesta missió, el tripulant els va donar un missatge secret, i els nens havien d'esbrinar el significat".













After a few classes, they learned all the vocabulary of the school material. Moreover, they have improved their listening and speaking skills, with the letters of the crewman, and a lot of games we did in the classes, for example, "What's the time Mr Wolf?. 

"Després de unes quantes classes, ells van aprendre tot el vocabulari del material escolar. També, van millorar les habilitats d'escolta i parla, amb les cartes del tripulant i tots els jocs que hem fet a les classes, com per exemple, "quina hora és senyor llop?".





Finally, they found the magic stones in the class, because they learned all the vocabulary of the unit. Before that, they had to guess some riddles in English, and then, the crewman sent them a track with the place of the magic stones.

"Finalment, ells van trobar unes pedres màgiques a la classe, perquè van aprendre tot el vocabulari de la unitat. Abans d'això, ells van haver d'endevinar unes endevinalles en anglès, i després, el tripulant els va enviar una pista amb el lloc de les pedres màgiques".

1 comentario:

  1. Hi,
    It's very interesting this blog and a good idea for to know that our children do at English class.
    Congratulations everybody for have learned all the school material vocabulary.
    I'm looking forward to see the next blog.
    Sandra

    ResponderEliminar